Ползите от здравната застраховка

(служителски прочит)

Колко реално доплащаме за “безплатното” здравеопазване в България, когато се нуждаем от навременна специализирана медицинска помощ?

Хората сме адаптивни към средата в която живеем, в природата ни е да сме силни, активни и жизнени същества. Но човешкото в нас не е в състояние вечно да се противопоставя на заобикалящия ни стрес, вредни навици, генетична обремененост, сезонни вируси и някои чудни биологични процеси, които настъпват в тялото ни като бременност, менопауза и др. Когато се разболеем, дори и заболяването да не е животозастрашаващо, ние се чувстваме потиснати, слаби и беззащитни, и изпитваме остра нужда някой да се погрижи за нашето здраве, да се почувстваме в “сигурни ръце” и да повярваме, че съвсем скоро ще си върнем предишното здраве, тонус и активности. Накратко, в динамиката на нашето съвремие неминуемо настъпват моменти, в които ни трябва медицинска помощ.

Когато сме болни, последното нещо, за което искаме да мислим е дали разполагаме с достатъчно средства да се излекуваме и дали да спестим някоя медицинска услуга, защото просто не ни е по джоба. Дори и да сме пестеливи в ежедневието си, ако болестта е опасна и изисква прецизно диагностициране, или ако състоянието ни е критично, едва ли ще търсим най-бюджетното решение. Уж нашата енергия трябва да бъде насочена към подобряването на състоянието ни, но ако се лекуваме в остаряла болница често се сблъскваме с претъпкана болнична обстановка, уморени медицински специалисти или липсата на такива, оскъдни хигиенни и др. консумативи, амортизирана апаратура. Звучи доста потискащо, но за съжаление e познато на всички нас, и със сигурност искаме да избягаме от усещането, което ни създава описаната картина, нали? Помислете в какво неудобно положение понякога сме поставени - ние, нашите деца и родители, в случай че разчитаме само и единствено на Здравната каса.

Ако работим в компания, която е социално отговорна, можем да си отдъхнем и да сме благодарни за придобивките, които имаме. Фирмите, които водят политика в подкрепа на служителите осигуряват допълнителна здравна застраховка. И вместо да се съобразяваме с графика на общопрактикуващия ни лекар и да чакаме часове пред кабинета с още дузина болни, бързо и лесно си запазваме час за необходимия специалист онлайн или по телефона - без да плащаме потребителски такси, без да чакаме следващия месец за направление, и без да плащаме частни прегледи с ценови диапазон между 50 лева и 150 лева. Страхотно, нали? А още по-страхотно е, че можем да изберем кой медицински център да посетим - този с най-удобната локация; този, който ни носи комфорт с приятната визия и атмосфера; този, за който знаем, че разполага с най-добрите специалисти или с най-съвременна апаратура, или друго лечебно заведение по наше усмотрение.

За установяване на точна диагноза е възможно да ни бъдат назначени множество изследвания, като застраховката плаща и скъпоструващи като ядрено-магнитен резонанс и компютърна томография, без да се налага да чакаме месеци наред. Цените на едно такова изследване са от порядъка на 300 до 500 лева и повече, в зависимост от това колко зони на тялото се изследват и кой център ще ползваме. В застраховката са включени и суми за покупка на лекарства, витамини, хранителни добавки, стъкла за очила, дори помощни средства като бастуни, патерици, ортези (важни за спортистите и през хлъзгавите зимни месеци). В обхвата на застраховката влизат амбулаторни процедури и избор на екип при оперативна намеса, за който иначе може да се наложи да платим до 900 лева. Някои операции изискват импланти и хирургични консумативи, като цената им е от 500 до 10 000 лева. Самостоятелна стая в лечебното заведение също се заплаща допълнително, както и някои по-специфични медицински услуги като домашни посещения, сестрински пост, физиотерапия, проследяване на бременност и раждане. За хора с проблемни зъби годишният разход за стоматолог може да бъде значителна сума. 

Добавената стойност на допълнителното здравно се състои в това, че можеме да мобилизираме сили, за да се възстановим, докато за плащането на лечението се грижи някой друг. Премиум застраховката работи без самоучастие, т.е. ще плати за всичко, без да доплащаме и позволява същите преференциални условия и за нашето семейство.

Следващият път ще Ви разкажем за покритията и условията на Премиум здравната застраховка.

Свържете се с нас

НАЦИОНАЛЕН ТЕЛЕФОН
070020041 09.00-18.00 ч.

E-MAIL
contact@marins.bg

ОФИС СОФИЯ
гр. София 1592 ул. Продан Таракчиев 12
тел.: +359 2 446 3520

ОФИС ВАРНА
гр. Варна 9000 ул. Граф Игнатиев 40
тел.: +359 52 818 250